selamat datang

Rabu, 10 Jun 2015

Exam Sindrom

Assalamualaikum...

Apa khabar semua? sihat..? kalau kamu student macam aku mesti dalam mood final exam kan semua? doa, usaha, ikhtiar dan tawakal yer... Good luck!!

Macam mana mood kalian tiap kali tibanya musim exam? tenang? fokus? ke stress? hehe..macam2 ada kan...

Aku ni tetiba mood nak tengok movie, nak dengar lagu omputeh, tiba2 pulak datang mood nak dengar orang mengaji je satu hari..(mcam harini..bukak utube dari pagi tadi sampai la ni..dengar alunan suci ayat alQuran..sekarang dah sampai surah Al- A'raf( ketinggian) )..tenang je rasa...
Satu lagi...mood bukak blog orang lain n baca kisah2 hidup orang lain..(yg nih rasa mcam xdek keja lah plak aku..macam time ko x exam xleh ek nak buat semua ni....masalahnya time ni je mood ni mai...)

Paling aku tak suka bila time exam ja tiba2 ABC..lebih2 lagi time awal2 exam... rasa tak selesa dan boleh buat mood kita tak stabil. Fikiran jadi tak tenang. Mudah penat. Malas.

Tapi... semua mood tu akan berubah bila aku dapat je call dari seseorang... my mum... bila dia tanya kita exam apa, macam mna, bila.. Dah cukup untuk aku jadi lebih tenang dan fokus balik apa yang perlu aku baca dan prepair untuk paper seterusnya.
                           
                       " ma, doakan ore deh? "
                        " mestilah...ma doa sokmo-sokmo.....rasa berat(susah) ke kali ni?"
                       "berat sangat ma"...
                        " xpo...buat molek"....


Lepas je baca blog orang..tiba2 teringat..eh aku pon ada blog kann..lama pulak tak jenguk...pehh pehh pehh.. mai jenguk blog sediri plak.. tiba2 baca entry lama2...malu lah...xdak motivasi langsung aku ni.. sama lah entry ni pon.. suka merapu.. biarkan..

k. Bye... 12/6/2015 exam paper kedua (HST 328) :WISH ME LUCK gaisss....!




Tiada ulasan :

Catat Ulasan